sobota 1. března 2008

Rozdíly mezi LA a kubánskou salsou

Vše by mělo prý existovat v páru a tak i salsy máme dva druhy (ono jich je více, ale v Praze se tancují vetšinou tyto dva :-). Máme salsu kubánskou a salsu LA. Ta druhá je známá též pod označením Los Angeles, nebo také salsa linea, nebo CBL (cross body lead). Styly lze většinou na první pohled zkušenějším okem rozponat. Vždy mě zajímaly rozdíly, ale v Praze je minimum tanečníků, kteří by zvládali oba styly a nebylo se koho zeptat na konkrétní rozdíly.

Na úvod přikládám ukázku obou stylů z mistrů na youtube.

Nejdřive kubána:



Pak LA:
kdyby někdo měl lepší ukázku, tak sem s ní (NEberu vystoupení, pouze společenský tanec)



Nedávno jsem na netu našel skvělé porovnání obou stylů, se kterým víceméně souhlasim. Je v jazyce anglickém, překládat se mi to nechce :).

music
Cuban music I find is more 'raw' and stepping than the smoother cbl style music. Plus linear salsa music has more breaks I believe (nice for shines).

stepping
  • Cuban: STEPS up and down.
  • CBL smoother steps
shines
  • Cuban no but have some afro cuban rumba style sections in some songs
  • CBL: yes a lot of shines in the solos of the music
focus
  • cuban the girl moves around the guy in a circle
  • CBL the girl moves across the guy on a straight line
open hold
  • CBL : open hold forward and back
  • Cuban guapea, so man steps back on 1 not forward, girls steps the same with the effect like an accordion of out then in, out then in.
spins
  • cbl multiple spins
  • cuban step out spin max 1 generally
emphasis
  • cuban man with his pretzel moves, guys do a lot more than the girls who have to just keep stepping and following (arguable) (not saying easier just saying point of emphasis.
  • guys very macho in cuban
  • CBL: emphasis on girls. Girls can play with the music a lot more. Girls hijack and style a lot more
taps
  • cuban: tap on 4 and 8 in basic step
  • CBL: no tap
timing:
  • CBL mainly on 1(LA), on 2(NY), on 6 (Puerto Rico)
  • cuban: on 1 or 3 generally...

Žádné komentáře: