neděle 31. července 2011

Úvod do rytmiky

Rytmus a jeho interpretace je nejdůležitější částí jakéhokoliv tance. Udává tempo, podle kterého se šlape. Dává partnerům společný rámec, v jehož mantinelech oba tančí. Pod touto vznosnou větou se skrývá vcelku banální myšlenka: Pokud oba jdou na rytmus přesně a dodržují pravidla tance, tak se nepošlapou, nezraní a nebudou do sebe (neplánovaně) narážet.

Správnému porozumění rytmiky a schopnost ji dodržovat v tanci se v taneční hantýrce říká "slyšet rytmus". Pokud jeden z partnerů neslyší rytmus, tak se celý tanec bortí a degeneruje o jakýsi pokus se dostat na stejnou vlnu. Taneční kombinace nevychází, protože oba partneři jsou v jiné fázy kroků a člověk může po tanci být rád, že z parketu odchází on i partnerka se všemi zdravými prsty na nohou. Proto vždycky říkám že je lepši začátečnice, která slyší rytmus, než hluchá "pokročilá" partnerka.

Porozumění rytmu je nutné a dobrý sluch rapidně zvyšuje požitek z tance. K pořádnému tancování je však třeba se ho ale naučit takzvaně vnímat tělem. Postupem času se člověk dostane do stavu, kdy už má jednotlivé kroky tak spojené s rytmem, že se vykonávají samy, aniž na ně musí myslet a soustředit se. Toho lze docílit jenom vytrvalým tancováním v rytmu a praxí. Je nutné znát limity svého těla a jeho dynamiku, hlavně pak vychytat časování zahájení pohybu a došlápnutí na dobu tak aby pohyb byl plynulý a zároveň přesný. Přeci jenom tak aby člověk došlápl přesně na první dobu, musí nohu zvednout v blíže nespecifikovanou dobu předem.

Dalším stupňem je pak hlubší vnímání muziky a její promítnutí do tance. Salsa hudba je rozmanitá a umožňuje i jiné interpretace než prosté šlapaní 123-567. Samotné tempo (beats per minute - počet čtvrťových not na minutu) se obvykle mění jenom minimálně, co se mění je složení nástojů, rytmické složky a tím i dynamika skladby. Člověk může jít chvíly na kláve, přidávat různé důrazy na různé doby, chvíly šlapat jen na 1 a 3 dobu atd. Často ale stači že člověk na "pomalejší" části skladby zpomalí a přestane dělat jednu zběsilou otočku za druhou.

Jak si zlepšit porozumění rytmice? Stačí poslouchat hodně salsy :). Triviální rada, ale obvykle funguje. Je ale nutné ji poslouchat správně a s určitou dávkou soustředění. Ze začátku určitě neuškodí si do skladby aktivně počítat (nahlas či v duchu), nebo šlapat základní krokové variace. Pokud pobíháte po světě se sluchátkama na uších, pak není špatně chodit do rytmu. Salsa je obvykle příliš rychlá, aby šlo udělat krok na každou čtvrťovou dobu, ale lze bez problému chodit na první a třetí. Pomůže vám to si rytmus lépe uvědomit a naučí nohy ho dodržovat. Navíc přidává do kroku jiskru a ráznost :).

1 komentář:

Allie Reyna řekl(a)...

Ahoj, jmenuji se "ALLIE REYNA" Jsem z USA. Byl jsem ženatý 7 let s Rubenem. Věci začaly být ošklivé a téměř pokaždé jsme měli boje a argumenty. To se ještě zhoršilo v okamžiku, kdy požádal o rozvod ... Snažil jsem se, co mohl, aby mu změnil názor a zůstal se mnou, ale veškeré úsilí bylo marné. Prosil jsem a zkoušel všechno, ale nic nefungovalo.

Průlom nastal, když mě někdo představil tomuto úžasnému, velkému kouzelníkovi, který mi nakonec pomohl ... Nikdy jsem nebyl fanouškem takovýchto věcí, ale prostě jsem se rozhodl neochotně vyzkoušet, protože jsem byl zoufalý a nezbylo mi na výběr ... Udělal zvláštní modlitby a použil kořeny a byliny ... Během dvou dnů mi zavolal a byl mi líto všech emocionálních traumatů, které mi způsobil, přestěhoval se zpět do domu a nadále šťastně žijeme. co úžasný zázrak udělala Baba Egbe pro mě a moji rodinu. Pomohl mi také vyřešit můj problém s artritidou, se kterým se zabývám celá léta

Představil jsem mu spoustu párů s problémy po celém světě a měli dobré zprávy ... Pevně ​​věřím, že někdo tam potřebuje pomoc. Pro naléhavou pomoc jakéhokoli typu kontaktujte Babu Egbe nyní prostřednictvím jeho e-mailu: babaegbetemple@gmail.com nebo WhatsApp ho na +2347013499818